לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

סיוע ביתי של ועידת התביעות

זכאות של ועידת התביעות לסיוע בטיפול ביתי לניצולי שואה 

תנאי זכאות מצטברים

ועידת התביעות הרחיבה את תכנית הטיפול הביתי בישראל כך שתכלול שלוש קטגוריות הערכה נוספות עבור ניצולי שואה העומדים בתנאי ההכרה של ועידת התביעות כנפגעי רדיפת הנאצים ואינם זכאים ל-9 שעות סיעוד שבועיות (מהקרן לרווחה או מוועידת התביעות).

ניצולי שואה שיעמדו בקריטריונים לתכנית זו עשויים להיות זכאים לעזרה ביתית (גמלת סיעוד בכסף) מוועידת התביעות בישראל בהתאם לאחת מהקטגוריות הבאות:

קטגוריה ראשונה: ניצולי שואה שקיבלו 6 נקודות תלות במבחן התלות של ביטוח לאומי אך מקבלים מהמוסד לביטוח לאומי גמלת סיעוד מופחתת בגלל הכנסות (והכנסתם בטווח של עד 2,000 ₪ מעל תקרת ההכנסה שנקבעה על ידי ביטוח לאומי).

קטגוריה שניה: ניצולי שואה שקיבלו ציון 2-1.5 במבחן הערכת תלות של המוסד לביטוח לאומי ועומדים בתקרת ההכנסה לגמלת סיעוד מלאה כפי שנקבעה על ידי הביטוח הלאומי, אך בקשתם לגמלת סיעוד נדחתה משום שניתן לקבל גמלת סיעוד רק החל מ 2.5 נקודות.

קטגוריה שלישית: ניצולי שואה שקיבלו ציון 5.5-5 נקודות תלות במבחן הערכת תלות של המוסד לביטוח לאומי ועומדים בתקרת ההכנסה לגמלת סיעוד מלאה כפי שנקבעה על ידי הביטוח הלאומי.

שימו לב – ניצולי שואה שעומדים בתנאי הקטגוריה השלישית לטיפול ביתי, אך אינם עומדים בתנאי ההכרה של ועידת התביעות, עשויים להיות זכאים לגמלת סיעוד מהרשות לזכויות ניצולי השואה.

 

Call Now

כבר עיגלת לטובה?

האגורות הקטנות שלך יכולות לשנות הרבה!

דילוג לתוכן