לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

סיוע משנה חיים

חיים מרגוליס (87) ניצול שואה תושב בית שמש, חי בדוחק ובמשך שנים רבות ונאבק כדי לשרוד ולחיות בכבוד.
לפני כשנה פורסם סיפורו של חיים בעיתון ידיעות אחרונות וב- ynet. בראיון לכתבת הדר גלעד, מרגוליס שיתף את הקוראים בקושי בהתמודדות כלכלית לצד בדידות קשה. הוא סיפר שהוא מתקיים רק מקצבה חודשית מינימלית כניצול שואה  ומקצבת הזקנה הדלה ולכן הוא נמצא במלחמת הישרדות יומיומית (לכתבה המלאה לחצו כאן). בעקבות פרסום הכתבה החלטנו להתגייס ולסייע לחיים היקר למצות את זכויותיו ולשפר את חייו.
פנינו אליו בתיווך של עיתון ידיעות אחרונות והצענו לו לבדוק אם הוא ממצה את זכויותיו, עו"ד נועה שיין, יועצת זכויות בעמותה בדקה את התיק שלו וגילתה שהוא מקבל קצבה מינימלית ולא ממצה את זכויותיו, שבמשך כמה שנים הוא לא הגיש בקשות להחמרה במצב בריאותי ולא העביר תיעוד רפואי וגם כשניסה לבד למצות את זכויותיו ולהגיש בקשה להשלמת הכנסה בקשתו נדחתה משום שלא ידע שעליו להעביר גם תיעוד רפואי כדי להעלות את אחוזי הנכות.
זיהינו גם שמגיעות לו זכויות נוספות, הן מוועידת התביעות והן מהביטוח הלאומי בגרמניה. עו"ד שיין סייעה לחיים
להגיש בקשות לכל הגופים בסיועו של המתנדב המסור דיויד קריסמן שביקר כמה פעמים בביתו של חיים ומילא איתו טפסים ובקשות. כל הבקשות אושרו  קצבתו החודשית גדלה באופן משמעותי והוא קיבל גם מענקים וזכויות שהגיעו לו מגורמים נוספים בחו"ל, כך, הודות לסיוע במיצוי זכויות חייו השתפרו וכיום הוא חי בכבוד וברווחה.
לאחרונה אתר ynet חזר לחיים מרגוליס ושמע ממנו כיצד חייו השתנו מן הקצה אל הקצה הודות לסיוע במיצוי זכויות שקיבל מהעמותה. "הדבר היחידי שמצער אותי",  סיפר מרגוליס "זה שאשתי לא זכתה לראות את כל הטוב הזה. מתנדבי עמותת 'אביב' פעלו לסייע לי, ליוו אותי והכל מבלי לדרוש שקל. לאחרונה הנכד שלי התחתן וזכיתי שניתנה לי האפשרות להעניק לו מתנת חתונה מכובדת. היום יש לי ביטחון כלכלי ואני מאושר. יש לי נחת מארבעת ילדי, מ-15 הנכדים ו-16 הנינים. אני מתנדב במשרה מלאה ב'מרכז יום לקשיש' בבית שמש, מחלק ארוחות בוקר וצהריים לאנשים עם מוגבלות. זה ממלא אותי שיש לי את האפשרות לעזור, שיש לי מרץ וכוח להמשיך ולתת".
אנחנו מודים לעו:ד נועה שיין ולמתנדב דייויד קריסמן שליוו את חיים לאורך כל התהליך עד למימוש זכויותיו ומלאי סיפוק על כך שהצלחנו לסייע לחיים היקר לממש את זכויותיו ולשנות את חייו
במהלך 15 שנות פעילות העמותה זכינו לסייע לעשרות אלפי ניצולי שואה למצות את זכויותיהם ולשפר את חייהם, זו השליחות שלנו!
למעבר לכתבה המרגשת על השינוי בחייו של חיים היקר, לחצו כאן

חיים מרגוליס והמתנדב דייויד קריסמן

Call Now

כבר עיגלת לטובה?

האגורות הקטנות שלך יכולות לשנות הרבה!

דילוג לתוכן