לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

מיצוי זכויות משנה חיים

סיפורם האישי של ניצולי השואה שרה (81) ושלמה (94) מחיפה, ממחיש יותר מכל, עד כמה הסיוע במיצוי זכויות משמעותי ויכול לשנות את חייהם של ניצולי השואה מהקצה אל הקצה. מאז ששלמה פרש לגמלאות לפני כ-25 שנים, נאלצים בני הזוג לחיות בצמצום ובדוחק רב עם פנסיה נמוכה בסך של 3,400 שקלים.
כששרה שמעה ששניתן לקבל סיוע במיצוי זכויות ללא תשלום ב"נקודת זכות" – מיצוי זכויות בקהילה, מיזם משותף לעמותת אביב לניצולי השואה, אשל-ג'וינט ישראל ועיריית חיפה, היא מיהרה לקבוע פגישה בנקודת הזכות בחיפה ונפגשה עם יועצת הנקודה עו"ד ליאורה זמיר. היא שיתפה את עו"ד זמיר בקשיים שחווים בני הזוג כשעיקר דאגתם היא כיצד יצליחו לכלכל עצמם לעת זקנתם.עו"ד זמיר הסבירה לשרה כי לאור מצבה הבריאותי היא זכאית להגדלת אחוזי נכות ולקבלת תגמול מוגדל לפי הכנסה והתעניינה האם בעלה שלמה, ממצה את זכויותיו כניצול שואה. אז התברר לה כי שלמה לא ידע שהוא זכאי לקבל ממשרד האוצר קצבה חודשית כהשלמה לרנטה סעיף 2 אותה הוא מקבל מוועידת התביעות. עוד סיפרה שרה כי שלמה הסובל מדמנציה נדרש לטיפול סיעודי אך הם מתקשים לממן את הטיפול.

עו"ד זמיר סייעה לשרה למלא את הטפסים והבקשות למשרד האוצר ולאחרונה התבשרה שמשרד האוצר קיבל את הבקשות. לשרה נקבעו 51% נכות ותגמול מוגדל, לכן נוספו לה למעלה מ-5,000 שקלים לקצבה החודשית, ואילו לשלמה נקבעו 80% נכות ותגמול מוגדל והוא מקבל תוספת של כ-3,000 שקלים בחודש בנוסף לקצבה מוועידת התביעות.
יחד, שניהם מקבלים תוספת של כ-8,000 שקלים לחודש!

"אין מילים בפי, זו עזרה עצומה", אמרה שרה לעו"ד זמיר. "העמותה עושה עבודה של מלאכים! שיניתם את חיינו, כעת נוכל לממן את הטיפול הסיעודי ולחיות בכבוד!"

Call Now

כבר עיגלת לטובה?

האגורות הקטנות שלך יכולות לשנות הרבה!

דילוג לתוכן