לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

מיצוי זכויות משנה חיים

חנה, פליטת שואה תושבת מודיעיןהכירו את יצחק וחנה וינקלר ממודיעין. יצחק, ניצול שואה יליד סלובקיה, מנהל בית ספר בעברו, מתנדב ועורך הרצאות לבני נוער וחיילים בכל הארץ. הוא מקבל קצבה חודשית כניצול שואה, אך רעייתו חנה, שנמלטה עם משפחתה מגרמניה בשנת 1938, בעקבות מאסרו של אביה במחנה הריכוז דכאו, לא היתה זכאית לקצבה.

לפני כשנה נודע להם שהתקבלה תקנה חדשה המאשרת קצבה חודשית לפליטים שברחו מגרמניה בשל רדיפת היהודים לפני 1939. כך הם הגיעו ל"נקודת זכות" של עמותת אביב לניצולי השואה הפועלת במשרדי שי"ל בעיר בשיתוף אשל-ג'וינט ישראל והעמותה למען הקשיש במודיעין ונפגשו עם עו"ד אסתי שטיינמץ. חנה סיפרה לעו"ד שטיינמץ שהוריה תכננו להגיע לארץ ישראל מתוך ציונות אך לא הצליחו בשל גזירות הספר הלבן. כשהבינו שעליהם להימלט מגרמניה כדי להציל את נפשותיהם, נאסר האב ונשלח למחנה הריכוז דכאו.

אמה של חנה הצליחה להשיג ויזה וכרטיסי הפלגה לאורוגוואי ובשארית רכושה, שיחדה פקידים גרמנים ואנשי גסטאפו כדי לשחרר את בעלה. שבועיים לאחר ליל הבדולח, הצליחה המשפחה להימלט ולהפליג לדרום אמריקה בחוסר כל. בשנת 1950 התממש החזון הציוני והפך למציאות כאשר המשפחה עלתה לארץ ישראל. עו"ד שטיינמץ הסבירה לחנה שהיא אכן זכאית לקבל קצבה חודשית לפי חוק נכי רדיפות הנאצים (נר"ן) וסייעה לה במילוי טפסי הבקשה לקבלת קצבה.

בני הזוג וינקלר היו נרגשים מאוד לשמע הבשורה. חנה מקבלת פנסיה זעומה של כמה מאות שקלים בחודש ויצחק חשש כל השנים שחנה תתקשה להתקיים אם תשאר לבדה. "הקצבה הזו היא תחליף לפנסיה שאין לחנה", הוא אמר לעו"ד שטיינמץ בהתרגשות. הרשות לזכויות ניצולי השואה אישרה את הבקשה וחנה החלה לקבל קצבה חודשית ואת כל ההטבות המגיעות לניצולי שואה. "אנחנו אסירי תודה לעו"ד אסתי שטיינמץ על הטיפול המסור", אומרים בני הזוג.

"היא טיפלה בנו במקצועיות רבה, בחום ובאהבה, ממש כאילו היינו בני משפחה".

ויצחק הוסיף: "היום אני כבר לא צריך לדאוג לחנה. בזכות עו"ד שטיינמץ יש לה ביטחון כלכלי".
hana

בתמונות: עו"ד אסתי שטיינמץ, חנה ויצחק וינקלר.

Call Now

כבר עיגלת לטובה?

האגורות הקטנות שלך יכולות לשנות הרבה!

דילוג לתוכן