לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

לסיוע במיצוי זכויות ללא תשלום:   5711* info@avivshoa.co.il

מיכל סביון ובני סהר, הם מתנדבים ותיקים של עמותת אביב לניצולי השואה, הפועלים במסגרת מערך המתנדבים של התנועה הקיבוצית שהקימה העמותה. הודות לפעילותם החשובה קיבלו מיכל ובני את מגן השר לאזרחים ותיקים למתנדבים מצטיינים בשנת 2013. השניים נותנים מענה לכלל ניצולי השואה תושבי הגליל העליון, יחד עם המתנדבת שושנה שחם, שקיבלה את אות "עיטור האור" לשנת 2014 על פעילותה ההתנדבותית. לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2016 , התפרסמה בעיתון ידיעות הקיבוץ כתבה המסקרת את פעילותם הברוכה של מיכל ובני:


אביב לניצולי השואה: נקודת ייעוץ וסיוע

מיכל סביון מקיבוץ כינרת ובני סהר מקיבוץ אפיקים מיידעים את ניצולי השואה ומסייעים להם במיצוי זכויותיהם
בעמותת "אביב לניצולי השואה"

מאת: ארנון לפיד

שני נציגים נמרצים ופעלתנים יש לעמותת "אביב לניצולי השואה" בתנועה הקיבוצית: מיכל סביון מכינרת ובני סהר מאפיקים.
הם שם מיומה הראשון של העמותה (20077), שקמה ליידע ניצולים ולסייע בידם במיצוי זכויותיהם.

מאז שסיימו קורס הכנה למתנדבים אין להם רגע דל, אבל יש להם הרבה סיפוק. במכללת "ביתנו" שבעמק הירדן, בחסות עמותת המייסדים, הוקצה להם משרד – "נקודת ייעוץ", הפתוח מדי יום רביעי בשבוע. "מטפלים בכל מי שבא, אבל מדרך הטבע רוב הפונים הם חברי קיבוצים בעמק. אנחנו משתדלים לעזור ככל יכולתנו, בעיקר במסירת כל המידע על הזכויות ובמילוי הטפסים, עם הניצולים, כי רובם מתקשים להתמודד עם זה בעצמם. שירות עד הסוף".

יום נוסף הם מקדישים לעזרת הפונים למחלקת הייעוץ לקשיש בסניף הביטוח הלאומי בטבריה, ופעם בחודש הם מתעדכנים ומתייעצים בעמותה בנוגע לשינויים ולחידושים, ומקבלים תשובות על שאלות ועל בעיות שצצו בזמן פעילותם. הקשר עם העמותה מתקיים באופן שוטף. "הם האורים ותומים שלנו", אומרת מיכל.

לא, אין היא יודעת לנקוב במספר הניצולים שפנו ונעזרו על ידם במהלך השנים ("בטח מאות"), ובאופן מפתיע, מתברר, זרם הפניות אינו נחלש, היות שמדי פעם בפעם מחליטה הממשלה לזכות בפיצויים ובזכויות יוצאי מדינות נוספות, שלא נמנו בעבר עם הזכאים.

כך למשל צורפו באוגוסט אשתקד לרשימת הזכאים יהודים ילידי גרמניה שעזבו אותה לפני פרוץ המלחמה ב-39', וחודש אחרי כן הוחלט לזכּות במענק שנתי ובפטור מתרופות גם את יוצאי מרוקו, אלג'יר ועיראק. "כל הכרה כזאת מביאה פונים חדשים ליעוץ ולסיוע.

"אנחנו לא יושבים ומחכים שיבואו אלא מגיעים אליהם, באמצעות רשימות מהמועצה ומהביטוח הלאומי וכן דרך פרסום מודעות במקומונים". על השאלה אם יש עדיין מי שאינם יודעים ומוּדעים לזכויותיהם עונה מיכל:

"בהחלט. כי הם לא התעניינו או לא שיערו שמגיע להם, או שאין להם ילדים שידחפו אותם".

לשניהם, למיכל ולבני, אותו מניע: שניהם בני הדור השני לשואה, ועכשיו גם אתם יכולים ליצור קשר:

מיכל סביון – 050-7388157, בני סהר – 050-7525907.

Call Now

כבר עיגלת לטובה?

האגורות הקטנות שלך יכולות לשנות הרבה!

דילוג לתוכן